שינוי ושיפור ארגוני | עיצוב מבנה ארגוני | בניית תכניות עבודה | פיתוח וגיבוש צוותים | ליווי כניסה לתפקיד | למידה ארגונית | בניית תקציב
עיצוב המבנה הארגוני ותהליכי קבלת ההחלטות בארגון הינו תהליך המותאם לצרכי הארגון, הוא מבוסס על אבחון ארגוני ונוגע בסוגיות של הגדרת והקצאת הסמכות להחליט והאחריות לבצע בין חלקי הארגון השונים. מבנה ארגוני נכון הוא אחד מאבני היסוד של ארגון בבואו להוציא מהכוח אל הפועל את שאיפותיו. בעת של שינוי מהווה המבנה הארגוני את השלד עליו מתהווה השינוי בתרבות הארגונית באופי ודרך קבלת ההחלטות ובסינכרוניזציה שבין תת המערכות הפועלות בארגון. מבנה נכון המבטא את ערכי הניהול הרצויים לארגון, מבטיח יעילות ואפקטיביות בתפקוד, יכולת ביצוע, גמישות והתאמה למצבים משתנים ואווירה של הסכמה ושיתוף פעולה. בבואנו לסייע בעיצוב או בחינה של מבנה ארגוני אנו בוחנים באיזו מידה תומך המבנה במטרות ויעדי הארגון מחד וכן באיזו מידה הוא מביא לידי ביטוי את ערכי הארגון ונמצא בהלימה עם התרבות הארגונית ותומך בתהליכי הליבה שבו מאידך. תהליכי עיצוב המבנה הארגוני שאנו מלווים יערבו תמיד את אנשי הארגון כחלק מהתהליך וזאת מתוך הנחה שאצלם נמצא הידע הרב ביותר ההכרחי להשגת תוצאה טובה בסוף התהליך. הדיון במבנה הארגוני עוסק בסוגיית מוטת השליטה וההיררכיה בארגון ובו נדונה מידת הריחוק או הקרבה של כל פעילות מהמרכז במונחים של אוטונומיה ניהולית מחד וחובת בקרה ודיווח באידך. במסגרת עיצוב המבנה הארגוני מוגדרים דרך ותהליכי קבלת ההחלטות הרצויים ובהם גם מידת הגמישות שבהם כמו גם השיתוף וההשתתפות של רמות הארגון השונות בתהליכים אלו ורמות הדיווח והשקיפות הנדרשות. עיצוב המבנה הארגוני עוסק בשאלות של הגדרת תפקידים וגבולות בין פעילויות הארגון השונות כמו גם הגדרת הממשקים והתהליכים הארגוניים ביניהם. המבנה הארגוני עוסק בין היתר בהגדרת כללים, נהלים ותקנות כמו גם נורמות וערכים והוא מסייע למיסוד היחסים, הקטנת החיכוך ונקודות המחלוקת באמצעות יצירת הבנות ותאום ציפיות ברור לגבי תחומי האחריות ודרכי העבודה בארגון. במסגרת בחינת המבנה הארגוני נבחנת רלוונטיות הפעילויות השונות. בחינה זו מלווה לעיתים בתהליכי ניתוח עיסוק וסיקרי לקוחות חוץ ופנים.
Comentarios